Ezen az oldalon mindent megtudhatsz a műanyag ablakokról

Nyáron mindenki szeretne nyaralni menni. Ebben az időszakban mindenki a pénztárcájának megfelelő úti célt igyekszik választani, hogy a lehető legjobban teljen a pihenés.

Természetesen nem mindegy, hogy hova megyünk nyaralni, a pihenéshez nagyban hozzájárul, hogy milyen helyszínt választunk. Pihenhetünk, kikapcsolódhatunk aktívan is, de nem ritka az sem, amikor tényleg nem szeretnénk mást, csak úszni, feküdni a napon. Pedig ezt is meg lehet ám unni.

Én mindig úgy választok helyszínt a nyaralásomnak, hogy ne csak a pihenés legyen, mint opció. Sokan keresik a vidéki csendet, a helyeket, ahol „semmi” nincsen, csak egy strand. Sokkal jobban kedvelem, hogyha a fürdésen, a strandoláson kívül más opcióink is vannak. Szeretem, ha van a közelben pár nevesebb látnivaló, ha lehet programokat is szervezni. Van a közelben mondjuk egy-egy nagyváros, vagy természeti kincs, amit érdemes megnézni.

Hozzá vagyok szokva ahhoz is, hogy akkor megyek el bevásárolni, amikor kedvem van, hogy a közelemben nem délben zárnak a boltok, ezért néha gondom szokott akadni azzal is, hogy vasárnap délután már nem tudok elmenni vásárolni.

Ezért sokkal inkább előnyben részesítem a helyeket, ahol kicsit nagyobb az élet, a pezsgés. Belföldön a Balaton mellé szoktunk járni, inkább a nagyvárosokat keresem, azokat a helyszíneket, ahol a fürdőzésen kívül még rengeteg programot lehet csinálni.

Például Siófokon rengeteg a kávézó, étterem, még egy pláza is van, ahol mozizni is lehet. A legtöbb Balaton menti településen nincsen ennyi lehetőség.

Az, hogy több kikapcsolódási és szórakozási lehetőség van egy településen, azt is jelenti, hogy nagyobb a nyüzsgés. Ezzel alapvetően nincsen nagy gondom, de ezeken a helyeken este többen buliznak is, ez pedig természetesen hangzavarral jár. Vannak városrészek itt is, amik csendesebbek, de mindenhol vannak zajok, amiket a pihenésem alatt szeretnék inkább kizárni.

A pihenés minőségéhez pedig nagyban hozzájárulhat egy egyszerű műanyag ablak is. A műanyag ablakok a jobb szigetelésnek köszönhetően kint tartják a zajokat, így nem kell a szomszéd gyerekeit hallgatni napközben, nem riadok fel este egy-egy hangosabb bulira sem.

A műanyag ablakok minden kellemetlennek tűnő zajt kint tartanak. Ezzel egyébként pont egy balatoni nyaralásomon találkoztam. Ugyanis az apartman, ahol voltunk, több részre volt osztva. Ki volt adva a felső és az alsó szint is, ez külön-külön volt megoldva. Alattunk egy fiatalabb társaság szállt meg, akik aztán az esti focimeccs alatt többet ittak a kelleténél és borzasztóan hangos bulit csaptak. Ebből csak akkor érzékeltünk bármit is, amíg nyitva volt az ablakunk.

ezen az oldalon

Amint bezártuk a meglepően jól szigetelő ablakokat, a buli már egyáltalán nem is zavart minket az esti nyugodt pihenésben.

Utána is néztem ezen az oldalon annak, hogy mennyibe kerülnek a műanyag ablakok. Annyira jól szigeteltek, hogy komolyan elgondolkoztam, hogy otthonra is kellene egy. A panzióban is le kellene ilyenre cserélni az ablakokat. Jó néha elszabadulni a munkából, a panzióból és másoknál megszállni, ahol vendég lehet az ember, de persze ilyenkor is szakmai szemmel nézem a szálláshelyeket. Ez ellen nem tudok mit tenni.

A műanyag ablakok olyan jól szigeteltek, hogy teljesen el voltam varázsolva tőle, hiszen szinte megmentették a nyaralásomat. Nem is tudom mit tettem volna, ha minden éjszaka a szomszédok bulizását kellett volna hallgatnom.

Nagyon sokat jelent az, hogy mennyire jó egy szálláshely szigetelése, ezért m ostanában igyekszem nagyon odafigyelni erre, amikor nyaralást tervezek. Nincsen a legtöbb helyen leírva, hogy milyenek az ablakok, viszont a szállásról feltöltött képek alapján sokszor el lehet dönteni, hogy vajon műanyag ablak van-e a helyen és ezek ránézésre milyen állapotban vannak.

Ha egy kicsit figyel erre az ember, akkor szerintem nem érheti igazán nagy meglepetés nyaralás alatt sem és nem kel feladni az áhított pihenést sem a kellemetlenkedő szomszédok miatt. Ilyenkor igyekszünk együtt élni a szomszédokkal, nem szólunk nekik, hiszen ők is kikapcsolódni érkeztek, csak egy kicsit másképpen, mint mi magunk. Ezt el kell fogadni. De ha jól szigetelt szálláshelyet választunk, akkor nem is lesz problémánk ezzel a nyaralás alatt sem.